Zakres obowiązków koordynatora do spraw bezpieczeństwa
1. Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki we współpracy z organami szkoły.
2. Organizowanie kampanii informacyjnej, publikacji, szkoleń Rady Pedagogicznej.
3. Włączanie się w pedagogizację rodziców.
4. Opracowanie procedur reagowania na zjawiska niepożądane w szkole wynikające z potrzeb szkoły i uczestnictwo w ich ewaluacji.
5. Zbieranie informacji o sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu szkole i poza nią, formułowanie wniosków, przedstawienie ich na Radzie Pedagogicznej, podejmowanie stosownych działań.
6. Współpraca z instytucjami i służbami pomagającymi utrzymać bezpieczeństwo w szkole.
7. Odpowiedzialność za organizację i przeprowadzenie akcji ćwiczeniowych z zakresu ewakuacji, reagowania na kryzys zewnętrzny.
8. Koordynowanie działań w czasie wystąpienia kryzysu w szkole (samobójstwo, uprowadzenie, pożar itp.).
9. Podejmowanie działań zabezpieczających miejsce czynu karalnego do momentu przybycia służb specjalistycznych lub policji.
10. Występowanie w roli rzecznika z mediami.
11. Pełnienie dyżuru raz w tygodniu w godzinach popołudniowych w celu zbierania informacji ze środowiska lokalnego i od rodziców.
12. Podejmowanie działań interwencyjnych związanych z bezpieczeństwem w momencie nieobecności dyrektora w szkole.
13. Dokumentowanie podejmowanych działań.
14. Sprawozdawczość dwa razy do roku w formie wniosków do pracy szkoły.
15. Odpowiedzialność służbowa przed dyrektorem Szkoły.