Wymagania edukacyjne (2024/2025)
Edukacja wczesnoszkolna
Klasy IV – VIII
Język polski
Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Język angielski
Klasa 1
Klasa 2
Klasa 4
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Język niemiecki
Historia
Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Wiedza o społeczeństwie
Matematyka
Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Przyroda
Muzyka
Biologia
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Geografia
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Chemia
Klasa 7
Klasa 8
Fizyka
Technika
Plastyka
Informatyka
Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8
Wychowanie fizyczne
Edukacja dla bezpieczeństwa
Religia
Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen śródrocznych i rocznych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (§ 3 ust. 3 pkt 1 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.). Ich sformułowanie polega na takim opisie czynności ucznia, który umożliwia ocenę jego osiągnięć.
Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która określa cele kształcenia, oczekiwane osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwala te cele osiągnąć. Podstawa ta precyzyjnie wskazuje, czego szkoła powinna nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie edukacyjnym.
Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego programu nauczania dla danego przedmiotu. Stanowią one podstawę do ustalania ocen klasyfikacyjnych w trakcie klasyfikacji śródrocznej i rocznej.