Wymagania edukacyjne (2024/2025)

Edukacja wczesnoszkolna

Klasy I
Klasy II
Klasy III

Klasy IV – VIII

Język polski

Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Język angielski

Klasa 1
Klasa 2
Klasa 4
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Język niemiecki

Klasa 8

Historia

Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Wiedza o społeczeństwie

Klasa 8

Matematyka

Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Przyroda

Klasa 4

Muzyka

Klasa 4-7

Biologia

Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Geografia

Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Chemia

Klasa 7
Klasa 8

Fizyka

Klasa 7
Klasa 8

Technika

Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6

Plastyka

Klasy 4-7

Informatyka

Klasa 4
Klasa 5
Klasa 6
Klasa 7
Klasa 8

Wychowanie fizyczne

Edukacja dla bezpieczeństwa

Klasa 8

Religia


Wymagania edukacyjne to oczekiwane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia, niezbędne do uzyskania poszczególnych ocen śródrocznych i rocznych, sformułowane w oparciu o realizowany przez nauczyciela program nauczania (§ 3 ust. 3 pkt 1 oraz § 4 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r.). Ich sformułowanie polega na takim opisie czynności ucznia, który umożliwia ocenę jego osiągnięć.

Formułowanie wymagań edukacyjnych odbywa się zgodnie z obowiązującą podstawą programową, która określa cele kształcenia, oczekiwane osiągnięcia uczniów oraz zakres treści, których realizacja pozwala te cele osiągnąć. Podstawa ta precyzyjnie wskazuje, czego szkoła powinna nauczyć ucznia o przeciętnych uzdolnieniach na każdym etapie edukacyjnym.

Wymagania edukacyjne wynikają z przyjętego i realizowanego programu nauczania dla danego przedmiotu. Stanowią one podstawę do ustalania ocen klasyfikacyjnych w trakcie klasyfikacji śródrocznej i rocznej.